Suchej únor drželo v Česku na 900 tisíc lidí. Na tržbách prodejců alkoholu se kampaň neodrazila
V některých řetězcích prodej alkoholu v únoru oproti loňskému roku naopak stoupl. A to i přesto, že se do akce Suchej únor, při které se lidé snaží měsíc vydržet bez sklenky piva, vína nebo destilátů, zapojilo téměř milion Čechů.
„Já jsem Suchej únor jel potřetí ve svém životě. Pozitivum je určitě to, že člověk se ráno probudí bez kocoviny. A zhubnul jsem,“ vypráví jednatřicetiletý Radek Morávek. Za největší zkoušku svého odhodlání abstinovat považuje návštěvu masopustu.
Čtěte také
Stejně jako on se do 11. ročníku akce Suchej únor zaregistrovalo podle organizátora kampaně Petra Freimanna téměř šest tisíc lidí. Stovky tisíc dalších se ale k akci připojily i bez registrace.
„Zhruba třináct procent dospělé populace, což míří zhruba k 900 tisícům lidí,“ upřesňuje organizátor měsíce bez alkoholu. Vychází z průzkumu společností Nielsen Admosphere a Resolution Group právě pro kampaň Suchej únor, kterého se minulý měsíc zúčastnilo zhruba pět set respondentů.
Prodej alkoholu ovlivňuje spíš počasí
I když si během února odepřel skleničku alkoholu téměř každý desátý Čech, na tržbách restaurací se to neprojevilo. „Chodili sem úplně stejně jako v předchozích měsících. Nejvíc u nás pijou pivo, občas nějaký panák, míchaný drink, ale to pivo se točí nejvíc,“ komentuje návštěvnost restaurace v centru Prahy provozní Petr Zeman.
To, že Suchej únor výdělky hospodským nekazí, potvrzuje také viceprezident Asociace hotelů a restaurací Jiří Král. Objem prodaného alkoholu totiž podle něj každoročně ovlivňuje hlavně počasí.
„Ty trendy, že někdo alkohol nepije, jsou během celého roku. Ale že bychom zaznamenali nějaký razantní úbytek konzumace piva nebo vína, to nemůžu říct.“
Jak své tržby za únor vidí prodejci nápojů? Poslechněte si celou reportáž.
Související
-
I malé nuance v pražení kávy udělají poměrně velký chuťový rozdíl, vysvětluje spolumajitel pražírny
Když se řekne Kofárna, znalcům bude hned jasné, o čem je řeč. Jde o výběrovou kávu praženou v bývalé kovárně v Úhonicích u Prahy a podávánou v kavárně na Újezdě.
-
Našli si sem cestu známí literáti i návštěvníci z celého světa. Kavárna Globe funguje už 30 let
Globe neboli glóbus, či zeměkoule. Takový název dali zakladatelé první kavárně západního typu v Praze, která už třicet let sídlí v Pštrossově ulici.
-
Kavárna schovaná ve vnitrobloku. Podnik v Kampusu Hybernská vznikal spontánně a svépomocí
Podnik schovaný ve vnitrobloku nedaleko Prašné brány funguje už pátým rokem. Na začátku ale byla parta studentů, která prodávala občerstvení ve stáncích na festivalech.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Tváří se jako krachující firmy, které vyprodávají zásoby. Podvodníci přitom pouze sází na soucit
-
Pár z Německa chtěl dítě tmavé pleti. Ukrajinská klinika jim nabídla ‚afrobalíček‘ za příplatek
-
Před rozhovory o Ukrajině ‚hraje Putin Trumpovi na ego‘. Šéf Bílého domu drží páky, Evropa je v pozadí
-
DeepSeek způsobil paniku. Celý sektor je pod tlakem, pořád hledáme využití, kritizuje novinář