Suchej únor není o prohibici, ale o tom, že máte alkohol pod kontrolou, popisuje organizátor kampaně Petr Freimann
Měsíc bez alkoholu, dáte to? Už 11. ročník kampaně Suchej únor upozorňuje na vysokou spotřebu alkoholu a s tím spojená rizika. Inspiruje k abstinenci nebo alespoň ke střídmější konzumaci.
„Sucháč není o prohibici, ale o tom, že člověk prostě ví, že nemá problém,“ říká organizátor kampaně Petr Freimann. Podle průzkumů se loni výzvy zúčastnilo skoro 14 procent dospělých, co jim měsíc abstinence přinesl?
Jeden z nejčastějších benefitů je nějaká osobní hrdost.
„Asi 86 procent lidí kvituje to, že to opravdu dokázali. A potom samozřejmě čistá hlava, víc energie. Spousta lidí zhubne, spousta kuřáků díky tomu, že nepije, tak ani nekouří. A co je důležitější, tak se to daří držet i třeba půl roku, rok po té kampani.“
Nepijte a tvořte aneb Suchý umění
Letošní ročník kampaně Suchej únor startuje s heslem Nepít je umění.
„A chtěli bychom inspirovat k tomu, aby lidi poznali sami sebe v té čistotě a svoje hranice posunuli nějakým tvořením. Je úplně jedno, jestli bude člověk malovat, péct nebo vyřezávat něco ze dřeva,“ vysvětluje Petr Freimann.
Pro mnoho lidí je nepít opravdu umění samo o sobě.
Svou tvorbu pak stačí sdílet na sociálních sítích a ukázat tak třeba cestu někomu jinému. Téma kampaně Nepít je umění se promítlo i do výroby propagačních předmětů, malířským plátnem se stala oSuška.
„Která se tematicky pojí s tím sušením a ilustrátorka Bessa tam ztvárnila asi devět různých činností, který si myslíme, že by lidi třeba mohli během února dělat, ať už je to právě malování, focení apod.“
Do výzvy Suchej únor se můžete registrovat jako jedinec i jako firma na stránkách suchejunor.cz.
Nezisková organizace Suchej únor spustila také kampaň Nechmel děti, co je jejím cílem? Kde je hrana rizikového pití? A co když si během únorové výzvy přece jen dám třeba pivo? Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Suchej únor vám má ukázat, jestli máte problémy s alkoholem, říká organizátor kampaně Petr Freimann
Co s námi udělá měsíc bez alkoholu? A zvládají to více ženy nebo muži? Do pořadu K věci přišel organizátor akce Suchej únor Petr Freimann z Ligy otevřených mužů
-
V konzumaci alkoholu stále kralujeme. Dokonce i mezi mladistvými, varuje iniciativa Nechmel děti
Podle dat z Národního monitorovacího střediska pro drogy a závislosti má problémy s alkoholem takřka 115 tisíc dospívajících. Za jejich potíže mnohdy mohou sami rodiče.
-
Na Suchej únor můžeme zjistit, jak to s alkoholem vlastně máme, přibližuje Petr Freimann
Měsíc bez alkoholu. K Suchýmu únoru se přidává stále více lidí, pochvaluje si organizátor kampaně z Ligy otevřených mužů.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.