Největší bolák Prahy je zcela jistě doprava. Projekt humanizace magistrály mi přijde prvoplánový, přibližuje zastupitel Josef Nerušil

Hlavní město by podle předsedy hnutí SPD Praha a pražského zastupitele Josefa Nerušila mělo investovat především do infrastruktury a dopravních staveb. V pořadu K věci mluvil třeba o stavbě metra D, návrhu na humanizaci magistrály nebo hospodaření dopravního podniku.

Na území Prahy se řeší hned několik velmi důležitých staveb a problematických projektů, například budova Nové Palmovky nebo Libeňský most.

Čtěte také

„Pak samozřejmě část silničního okruhu kolem Prahy číslo 511, také výstavba metra D, nicméně je třeba říci, že oba tyto projekty se potýkají s potížemi. Není to dlouho, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výběrové řízení na druhou část linky metra D. Pokud se mě zeptáte, co je největší bolák Prahy, tak je to zcela jistě doprava,“ přibližuje Josef Nerušil.

Hnutí SPD kritizuje, že se v pražském rozpočtu poměr provozních a investičních nákladů stále více překlápí ve prospěch těch provozních. Posílit by se měla stránka investic.

„Do infrastruktury, do dopravních staveb. Určitě bychom se snažili co nejvíce urychlit výstavbu, ať už severní části pražského okruhu, snažili bychom se také zaměřit na řešení parkování, to znamená investovat do parkovacích domů. A samozřejmě co nejvíce zrychlit projektovou přípravu a následnou výstavbu sítí linek městské hromadné dopravy,“ vysvětluje.

Proměna magistrály

Návrh na humanizaci magistrály a vizualizace budoucí podoby se Josefu Nerušilovi líbí, upozorňuje ale na dopravní problémy v ostatních částech Prahy.

„Mně tyto projekty přijdou jednoduše prvoplánové, protože sice možná ulevíme obyvatelům magistrály, ale obyvatelům okolních částí naopak způsobíme starosti a problémy, protože ta doprava prostě nezmizí. My bychom nechali magistrálu tak, jak to je, minimálně do doby, než se podaří pokročit v další fázi vnitřního městského okruhu.“

Co si myslí o odložení zpoplatnění parkování pro elektromobily? Co by pomohlo k větší kontrole hospodaření dopravního podniku? A vydrží magistrátní koalice do voleb? Poslechněte si celý rozhovor. 

Související