Největší bolák Prahy je zcela jistě doprava. Projekt humanizace magistrály mi přijde prvoplánový, přibližuje zastupitel Josef Nerušil
Hlavní město by podle předsedy hnutí SPD Praha a pražského zastupitele Josefa Nerušila mělo investovat především do infrastruktury a dopravních staveb. V pořadu K věci mluvil třeba o stavbě metra D, návrhu na humanizaci magistrály nebo hospodaření dopravního podniku.
Na území Prahy se řeší hned několik velmi důležitých staveb a problematických projektů, například budova Nové Palmovky nebo Libeňský most.
Čtěte také
„Pak samozřejmě část silničního okruhu kolem Prahy číslo 511, také výstavba metra D, nicméně je třeba říci, že oba tyto projekty se potýkají s potížemi. Není to dlouho, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výběrové řízení na druhou část linky metra D. Pokud se mě zeptáte, co je největší bolák Prahy, tak je to zcela jistě doprava,“ přibližuje Josef Nerušil.
Hnutí SPD kritizuje, že se v pražském rozpočtu poměr provozních a investičních nákladů stále více překlápí ve prospěch těch provozních. Posílit by se měla stránka investic.
„Do infrastruktury, do dopravních staveb. Určitě bychom se snažili co nejvíce urychlit výstavbu, ať už severní části pražského okruhu, snažili bychom se také zaměřit na řešení parkování, to znamená investovat do parkovacích domů. A samozřejmě co nejvíce zrychlit projektovou přípravu a následnou výstavbu sítí linek městské hromadné dopravy,“ vysvětluje.
Proměna magistrály
Návrh na humanizaci magistrály a vizualizace budoucí podoby se Josefu Nerušilovi líbí, upozorňuje ale na dopravní problémy v ostatních částech Prahy.
„Mně tyto projekty přijdou jednoduše prvoplánové, protože sice možná ulevíme obyvatelům magistrály, ale obyvatelům okolních částí naopak způsobíme starosti a problémy, protože ta doprava prostě nezmizí. My bychom nechali magistrálu tak, jak to je, minimálně do doby, než se podaří pokročit v další fázi vnitřního městského okruhu.“
Co si myslí o odložení zpoplatnění parkování pro elektromobily? Co by pomohlo k větší kontrole hospodaření dopravního podniku? A vydrží magistrátní koalice do voleb? Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Zdraží Praha jízdné v roce 2025? Vyjednávání popsal primátor Bohuslav Svoboda
Pražská koalice už měsíce diskutuje, jestli zvýšit cenu roční Lítačky. Jak se situace aktuálně vyvíjí, popisuje primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda.
-
Jak se promění Václavské náměstí? Přibudou i dvě aleje, říká starostka Prahy 1 Terezie Radoměřská
V horní části Václavského náměstí se staví nová tramvajová trať. Jaké změny se chystají a kdy by mohl být projekt dokončen, prozradila starostka Prahy 1 Terezie Radoměřská.
-
Umělá inteligence pomůže řídit dopravu v Praze. Výhody popsal Filip Hájek
Existuje několik způsobů, jak lze na křižovatkách řídit dopravu. Jednou z moderních metod je využití umělé inteligence. Jaké nabízí výhody, zhodnotil Filip Hájek.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.