Elektronické dálniční známky bude distribuovat Česká pošta a Čepro. Klasické nahradí od příštího roku
Elektronické dálniční známky bude fyzicky distribuovat konsorcium státních podniků České pošty a Čepra. V tendru uspěly s cenově nejnižší nabídkou. Dostávat budou 2,3 procenta z ceny prodaných vinět. Nyní je odměna pro distributory 4,6 procenta. Nyní běží 15denní lhůta pro případné námitky proti výběr, informoval podnik Cendis, který má přípravu systému elektronických známek na starosti.
„Ve výběrovém řízení jsme nově u elektronických zastropovali výši odměny na 3,3 procenta, vítěz pak nabídl 2,3 procenta,“ uvedla za Státní fond dopravní infrastruktury Lucie Bartáková. Celkové náklady na distribuci známek nyní nelze odhadnout, záležet bude na prodejích vinět a zájmu motoristů o nový systém. Loni motoristé nakoupili papírové dálniční známky za 5,5 miliardy korun.
Do veřejné soutěže na fyzickou distribuce se přihlásili čtyři zájemci. Vedle vítězného konsorcia se do tendru společně přihlásili i společnosti CzechToll a SkyToll, které už spolupracují na novém mýtném systému. Dalšími uchazeči byli konsorcium Autoklub Bohemia Assistance a MTX a samostatně podnik GECO.
Jednou z podmínek tendru bylo zajištění kamenných prodejen v obcích nad 10 000 obyvatel, celkem tedy více než 305 obchodních míst s minimální otevírací dobou od 05.00 do 23.00 v pracovní dny. Vítězné konsoricum plánuje prodávat známky na pobočkách pošty a vybraných čerpacích stanicích.
Prodej přes e-shop
Státní fond dopravní infrastruktury zakázku vyhlásil už jednou, tehdy s odhadovanou cenou okolo 477 milionů korun. Navazovala na později zrušenou zakázku k informačnímu systému k dálničním známkám, proto byla zrušena i tato soutěž.
Fyzická distribuce známek bude doplňovat prodej přes internetový obchod. Vývoj informačního systému s e-shopem má nyní na starosti státní podnik Cendis. IT systém bude stát 128 milionů korun. Přípravu informačního systému provázely v minulých měsících velké problémy.
Státní fond dopravní infrastruktury totiž původně zakázku na jeho vývoj zadal společnosti Asseco Central Europe za 401 milionů korun. To však vyvolalo vlnu kritiky, kauza následně stála místo i ministra dopravy Vladimíra Kremlíka.
Stát původní zakázku zrušil a vývoj IT systému svěřil Cendisu. Spolu se zrušenou zakázkou na informační systém skončil i tendr na fyzickou distribuci známek, která měla původně vyjít na 477 milionů korun.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Viačorka: Kreml si bude Lukašenka držet, dokud to půjde. Volbám letos říkáme ,speciální volební operace’
-
‚Nikdy se nesnažila zalíbit mocným.‘ Zemřela Eliška Wagnerová. Bývalé ústavní soudkyni a senátorce bylo 76 let
-
OVĚŘOVNA: Zlikviduje Rosněfť západní trh s ropou? ‚Nezachrání ani ten ruský,‘ argumentuje analytik
-
Fico chce pouze levný plyn, hájí cestu do Moskvy Dostál. ‚Poškozuje Slovensko,‘ nesouhlasí Kolář