Vlaky od Kralup budou pět měsíců zkráceny do Holešovic. Důvodem je výstavba stanice Praha-Bubny
Od včerejška nejezdí většina vlaků z Kralup nad Vltavou a od Ústí nad Labem na pražské Masarykovo nádraží. Důvodem je stavba stanice Praha-Bubny a oprava Masarykova nádraží. Spoje budou v příštích pěti měsících končit ve stanici Praha-Holešovice.
Výluka potrvá až do konce července, pak se vlaky vrátí již do nové stanice Praha-Bubny. Od 3. března bude zároveň trvale zrušena zastávka Praha Holešovice zastávka. Na Masarykovo nádraží můžou cestující pokračovat tramvají číslo 14, nebo metrem linky C.
Čtěte také
Na vyloučený úsek lze použít zakoupenou jízdenku ČD, je ale nutné si na nádražích, stanicích nebo u průvodčího vyzvednout speciální jízdní doklad.
„Musíme přizvednout železniční most nad Bubenským nábřežím. Tato akce bude znamenat také omezení tramvajové i automobilové dopravy, které se snažíme minimalizovat. Zároveň budeme v úseku mezi novým nádražím a Negrelliho viaduktem pokládat nový železniční svršek,“ vysvětluje mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Úpravy omezí vlaky na linkách mezi Prahou, stanicí Kralupy nad Vltavou a Ústím nad Labem. Výjimkou je několik spojů, které mají výchozí a koncovou stanici na pražském hlavním nádraží.
„Během výluky bude koncovou stanicí drtivě většiny vlaků linek S4 a R44 stanice Praha-Holešovice. Kompletní výluková opatření včetně výlukového jízdního řádu naleznou cestující na webu ČD nebo v mobilní aplikaci Můj vlak,“ říká mluvčí Českých drah Filip Medelský.
Další informace k výluce najdete ZDE.
Jak na změnu reagují cestující? Poslechněte si celou reportáž.
Související
-
Stavba nového nádraží Praha-Bubny pokračuje podle plánu. Mělo by částečně fungovat už příští rok
V pražských Holešovicích roste nové nádraží Praha Bubny. Stavba stanice je v plném proudu a v příštím roce by měla začít alespoň částečně fungovat.
-
Železniční most v Praze na Výtoni by se měl přesunout do jiné části. Sloužil by pěším i cyklistům
Železniční most na pražské Výtoni se v případě nahrazení novou konstrukcí přesune na místo poblíž modřanského jezu, kde bude sloužit jako lávka pro pěší a cyklisty.
-
Praha a Středočeský kraj požadují rozšířit hlavní železniční koridor do Kolína. Hrozí mu přetížení
Praha a Středočeský kraj požadují rozšířit hlavní železniční koridor z metropole do Kolína. Od nového jízdního řádu prý bude plný a hrozí tak na železnici kolaps.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Bradáčová mi nebude koukat přes rameno, říká nový šéf pražských vrchních žalobců Štěpánek
-
Solární baroni zastání u Ústavního soudu nenašli. Stát nadále vymáhá 43 milionů, firma chce do insolvence
-
‚Policajt‘ Amerika a hra o finanční řád světa. Proč chce Trump oslabit dolar a má Čína eso v rukávu?
-
Vládní partneři, ale zároveň hlavní konkurenti. Největší voličské překryvy mají Spolu a STAN