Vedení Prahy odsouhlasilo začátek stavby prvního úseku metra D. Povede z Pankráce na Nové Dvory
Radní hl. města Prahy v pondělí odsouhlasili začátek budování prvního úseku nové linky metra D. První – a také nejkratší – úsek povede mezi Pankrácem a Novými Dvory.
Dělníci by mohli začít pracovat na stavbě prvního úseku nové linky pražského metra už letos na podzim. Záviset to bude na dokončení geologického průzkumu, které je v plánu na konci léta, a vydání rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který zrušil zakázku na monitoring stavby. Je také nutné, aby město získalo pravomocné stavební povolení. To blokují opakované námitky například spolku Pankrácká společnost, který má ke stavbě výhrady.
V prvním úseku mají být kromě stanice Nové Dvory a Pankrác (který bude přestupní na linku C) také stanice Nádraží Krč, Olbrachtova a Nemocnice Krč. „Je to nejkratší možný provozuschopný úsek a zároveň dopravně nejvytíženější. Jeho výstavba je rozložena do osmi let od zahájení,“ vysvětluje náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Opozice s cenou nesouhlasí
Město celkově vyčíslilo náklady na stavbu prvního úseku zhruba na 52 miliard korun. Podle náměstka pro finance Pavla Vyhnánka (Praha Sobě) chce Praha o financování jednat s bankami, Evropskou unií i vládou. S městem oznámenou cenou za první část metra D nesouhlasí opoziční hnutí ANO.
„Absolutně nechápu, jak mohlo v tak krátké době dojít k tak dramatickému nárůstu nákladů. Za bývalé primátorky Adriany Krnáčové byla připravena výstavba osmi stanic s depem a vlaky za 39 miliard korun. A dnes Rada hl. m. Prahy schválila výstavbu pouze pěti stanic bez depa,“ říká zastupitel Ondřej Prokop (ANO).
Scheinherr s kritikou nesouhlasí. Cena podle něj odpovídá třeba nárůstu cen stavebních prací nebo započítání inflace. Schválené zahájení stavby musí definitivně ještě přibližně za dva týdny potvrdit zastupitelé – hlasovat o něm budou tedy i ti opoziční.
Související
-
Stanice metra Karlovo náměstí na lince B má nově bezbariérový přístup
Lidé v Praze mohou od úterý využívat další stanici metra – Karlovo náměstí – která je uzpůsobená pohybu vozíčkářů, rodičů s kočárky nebo těm, kterým se hůř chodí.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Chtěl svědčit o válečných zločinech spolubojovníků. Chorvatského důstojníka ale zabila bomba
-
Jak jsem fotil listopad 1989 v Olomouci aneb ‚Kašlu na to a jdu tam!‘
-
V Berlíně demonstrovalo 160 tisíc lidí. Nelíbí se jim spolupráce Merze s Alternativou pro Německo
-
V říši čečenského sultána. Ramzan Kadyrov a jeho brutální hra bez pravidel