Turistická Praha v Londýně vyhrála
Stánek Prahy na letošním mezinárodním veletrhu turistiky World Travel Market v Londýně získal stejně jako loni nejvyšší ocenění. Veletržní prezentace turistické nabídky české metropole obstála v konkurenci 5500 vystavovatelů. Opakované vítězství na největším evropském veletrhu cestovního ruchu označil dnes radní Igor Němec za ojedinělý a mimořádný úspěch.
"Skutečnost, že jsme letos získali ocenění podruhé, je pak naprosto výjimečná. Pokud paměť organizátorů sahá, nikdy nikomu na světě se to nepodařilo," řekl novinářům radní. Zdůraznil, že toto vítězství není samoúčelné. Kvalitní veletržní prezentace se podle něj výrazně podílí na úspěchu Prahy ve Velké Británii. "Zařadili jsme se spolu s Paříží a Barcelonou mezi tři nejpoptávanější destinace na britském trhu a Britové se dostali na první příčku národností, které Prahu navštěvují," uvedl. Důvodů pro ocenění stánku Prahy bylo podle radního několik. Vzhledem se zcela vymykal běžným veletržním zvyklostem. Byl laděn decentně černo-bíle, zatímco ostatní expozice hýřily křiklavými barvami. Plocha necelých 50 metrů čtverečních evokovala zákoutí historického centra Prahy s lavičkami a plynovou lucernou. Stánek se lišil i tím, že nebyl statický, ale interaktivní. Návštěvníci například mohli sami ovládat Staroměstský orloj. Oceněno bylo i bohatství a úplnost poskytovaných informací. Šíři informací, které jsou návštěvníkům Prahy poskytovány, dokládá podle radního kapitola vánoce, která je od dnešního dne spuštěna na internetových adresách www. prague-info.cz a www.pis.cz. Podává úplný přehled o mikulášských, vánočních a silvestrovských akcích a pořadech v Praze a blízkém okolí. Nechybí přehled bohoslužeb, vánočních trhů, otevíracích dob památek i obchodů a dalších praktických informací. "Praha disponuje na propagaci cestovního ruchu částkou, odpovídající pěti procentům rozpočtu vídeňského. Jinými slovy - efektivita vynaložených nákladů je asi dvacetinásobná," dodal radní Němec.
Hlavní město vynakládá ročně na propagaci přibližně 38 milionů korun. Z této částky použije 20 milionů korun na veletrhy cestovního ruchu a na další různé akce. Krom toho zhruba 18 miliony korun financuje provoz Pražské informační služby.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Leden v preferencích: ANO kraluje a Starostové mírně rostou, hlavní zprávou je ale přetlak kolem 5 procent
-
Vliv na volby v Německu: AfD a Putin ze sebe profitují, Muskovi jde o hru a dobrodružství, míní politoložka
-
Střet s asteroidem? Extrémně malá šance, uklidňuje expert. V záloze má lidstvo ‚vesmírný kulečník‘
-
Německé problémy jsou migrace a hospodářství. Část veřejnosti proto AfD nevylučuje, hodnotí Lizcová