Růst cen nemine ani hudební festivaly. Pořadatelé přiznávají, že budou muset zdražit vstupné
Po třech letech s online koncerty a komorními alternativními programy mohli letos lidé opět vyrazit na dlouho odkládané letní festivaly. Pořadatelé největších českých hudebních akcí si ale koronavirové šrámy ponesou dál. Citelně se pandemie podepsala hlavně na jejich finanční situaci, které nepomáhá ani stále rostoucí inflace. Projevit se to podle pořadatelů může hlavně na cenách vstupného.
Čtěte také
Na Nicka Cavea, kapelu Balthazar a desítky dalších slavných hudebníků, kteří letos vystoupili během čtyřdenního programu festivalu Metronome, se mohli lidé přijít podívat přibližně za tři tisíce korun. I to už bylo víc než v předchozích letech.
V příštím roce to ale podle ředitele festivalu Davida Gaydečky bude pravděpodobně ještě o něco víc: „Příští rok, pokud se nezastaví ten aktuální vývoj cen, budeme muset jít se vstupným ještě výše.”
Zdražovat budou muset i ostatní
Zdražování vstupného se nevyhne ani největším českým festivalům jako jsou Colours of Ostrava nebo Rock for People, které letos nabídly například vystoupení kapel The Killers nebo Green Day. Konkrétně Rock for People bude muset cenu vstupenek zvýšit až o třetinu.
Ceny porostou také na Colours of Ostrava a to i přes novou spolupráci s investiční společností Rockaway Capital. Od partnerství si organizátoři festivalu slibují hlavně zajištění stability a možnost rozvoje hlavního hudebního programu i diskuzního fóra Meltingpot. Na dramaturgii by ale partnerství nemělo mít vliv.
„Přesná podoba působení teď začíná vznikat, ale určitě nebudou ovlivňovat dramaturgii, atmosféru nebo podobu festivalu,“ uvádí mluvčí festivalu Jiří Sedlák.
Aby festival nebyl drahým elitním zážitkem
Na Rock for People se o finanční spolupráci zatím s nikým nejedná a festival by si rád ekonomicky vystačil sám, jako tomu bylo doteď. Pořadatelé Metronomu zase plánují jednat o podpoře státu, pro který jsou podle Davida Gaydečky hudební akce turisticky atraktivními cíli.
Čtěte také
„Byla by škoda, kdyby se z festivalů staly drahé elitní zážitky, na které má třeba jenom vyšší střední třída. Myslím, že stát v tom může pomoct, když o to bude zájem,“ vysvětluje.
Přestože se zdražování týká většiny českých festivalů, v porovnání s největšími evropskými hudebními akcemi se vstupné pohybuje v diametrálně jiných částkách. Například na čtyřdenní program slavného britského Glastonbury se zájemci příští rok podívají nejméně za 285 liber, což je v přepočtu víc než osm tisíc korun. Podobnou cenu uvidí na účtenkách i návštěvníci šestidenního festivalu Sziget v Budapešti, který začíná v srpnu.
Související
-
Prodejci falešných vstupenek mají žně. Lístky jsme koupily přes Facebook, říká podvedená fanynka
V Česku pokračují hudební vystoupení velkých zahraničních hvězd a hodně jich přijede i na podzim. Toho ale stále více využívají podvodní prodejci vstupenek.
-
Kameny se valí už 60 let. Legendární kapela The Rolling Stones poprvé vystoupila v roce 1962
Tři desítky studiových desek, 34 nahrávek z koncertů a nespočet videoklipů. Přesně před 60 lety poprvé před fanoušky vystoupili dnes už legendární „Stouni“.
-
Světové kapely míří do Česka. Koncertů po pandemii přibývá, chybí ale lidé a technika
Po covidové pauze zažívá Česko doslova nápor koncertů zahraničních kapel. Jenomže během pandemického období hodně lidí z oboru odešlo a peněženky fanoušků nejsou bezedné.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Úřad Netanjahua tvrdí, že Hamás ustupuje od některých částí dohody o příměří a vytváří ‚krizi‘
-
Únosy a vraždy, o kterých se vědělo předem. Detaily případů, kvůli nimž změnil billboardový boss identitu
-
Něco se dalo udělat jinak, komentuje první inkasované góly Kinského jeho bývalý trenér Shejbal
-
Oznámení o muži se zbraní si vyžádalo uzavření ulice a policejní manévry. Jednalo se technika komunikací