Rekonstrukce Barrandovského mostu skončí už letos. V březnu se uzavře rampa ze Strakonické
Dopravní omezení při poslední části rekonstrukce Barrandovského mostu se výrazně projeví i na příjezdu do hlavního města. Uzavřená bude totiž zhruba půl roku nájezdová rampa na most ze Strakonické ulice. Oprava vůbec nejvytíženější dopravní stavby v republice, má být letos kompletně hotová.
Uzavírka rampy ze Strakonické má pomoct s rozmělněním dopravy, která na Barrandovský most z různých směrů najíždí. Z modelových simulací vyplynulo, že právě tohle řešení bude mít ve výsledku nejmenší dopad na provoz v okolí i dalších částech města.
„Strakonická rampa má ve stávajícím stavu poptávku nějakých 13 tisíc vozidel za den, oproti rampě K Barrandovu, kde je přes 22 tisíc vozidel. Když se všechny tyhle směry pokusíme nahnat do profilu Barrandovského mostu, tak máme kapacitní problém,“ vysvětluje Michal Peterka z úseku dopravního inženýrství Technické správy komunikací.
„Pro ranní i odpolední špičku vyšly výsledky jednoznačně pro to uzavření. My jsme schopni těch 13 tisíc vozidel obsloužit po vratné rampě na Lihovaru a po objízdných trasách,“ dodává.
Objízdné trasy
Nápor aut má podle Technické správy komunikací otočná rampa na Lihovaru zvládnout. To si silničáři vyzkoušeli už v minulých letech. Auta ze Strakonické tak budou buď pokračovat dál do centra, nebo na most najedou právě přes otočnou rampu na Lihovaru.
Na mostě jako takovém budou v každém směru po celou dobu prací průjezdné tři pruhy. Na objízdných trasách mají pomoct opatření připravená už v předchozích etapách.
„To jsou stavby jako třeba ta vratná rampa, potom je to trvalé otevření MÚK Písnice, kde vlastně dokážeme v rámci té objízdné trasy nabídnout Modřanům bližší spojení po Pražském okruhu. Navyšovali jsme kapacitu na sjízdné rampě z Barrandovského mostu na Modřanské, z Modřanské na Jižní spojku,“ vyjmenovává Michal Peterka.
Dvě etapy najednou
Letošní část oprav má být poslední. Vedení města a TSK spojilo práce, které byly původně plánované do dvou let. I proto začnou už 11. března. Kvůli tomu bude zároveň nutné dopravní omezení začátkem června upravit.
„Ze zkušeností víme, že nejkritičtější okamžik je v prvních dvou týdnech. A kvůli tomu, že slučujeme dvě etapy, tak v půlce se přepneme z etapy tři na etapu čtyři, takže se změní dopravní značení. To znamená, že tou rizikovou fází projdeme letos dvakrát,“ říká náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib z Pirátů.
Silničáři vyznačí i provizorní vyhrazené pruhy pro autobusy, změny v provozu MHD chystá i Dopravní podnik hl. m. Prahy, aby veřejnou dopravu práce ovlivnily co nejméně. Vedení města doporučuje při cestě autem využívat navigaci i na místech, která lidé znají. Rekonstrukce Barrandovského mostu má být kompletně hotová do konce srpna.
Související
-
Druhá etapa rekonstrukce Barrandovského mostu skončí 3. září. Čekají ho ještě zatěžovací zkoušky
Už příští víkend má skončit letošní etapa velké rekonstrukce Barrandovského mostu. Konstrukci ještě příští týden prověří zatěžovací zkoušky.
-
Ředitel TSK Sinčák: Dopravní komplikace budou u druhé etapy oprav Barrandovského mostu složitější
Momentálně probíhají práce v útrobách Barrandovského mostu, 15. května pak bude zahájena druhá z celkově čtyř etap rekonstrukce.
-
Zastupitel Nacher o Libeňském mostu: Je to de facto stavba nového mostu. Mohlo se to udělat už dávno
Hostem pořadu K věci byl tentokrát pražský zastupitel Patrik Nacher z hnutí ANO. Mluvil nejen o stabilitě magistrátní koalice, ale také o rekonstrukci Libeňského mostu.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Perutka: Změny Bidena vůči Kubě jsou trochu zbytečné. Nastupuje Trump a ten je nepředvídatelný
-
Ficovi jde ve sporu s Kyjevem o to, aby Slovákům plyn nezdražil. Je to jeho PR, popisuje novinář
-
Od neděle bude v Pásmu Gazy příměří, řekl katarský premiér. Od té doby měly údery Izraele zabít 20 lidí
-
Ukrajinská armáda má 880 000 vojáků, ruská 600 000. Nepřítel je ale koncentrovaný, řekl Zelenskyj