Při dopravních nehodách loni v Praze zemřelo 29 lidí. Do roku 2020 by na silnicích mělo být bezpečněji

11. listopad 2014

Kroky k větší bezpečnosti v dopravě doporučuje Národní strategie bezpečnosti silničního provozu. O tom, jak by to konkrétně mělo vypadat v Praze, jsme si povídali s vedoucím Oddělení rozvoje dopravy Magistrátu hl. m. Prahy Jaroslavem Machem.

„Chtěli bychom změnit tragická čísla v počtu usmrcených osob v Praze. Přibližně polovina z usmrcených jsou chodci. I když nehod s chodci je mnohem méně než nehod vozidel, následky srážek s člověkem jsou daleko závažnější, než když se srazí dvě auta," říká Jaroslav Mach.

Praha má svá kritická místa, kde vozidla častěji bourají, např. Vítězné náměstí, Jižní spojka a křižovatky městského okruhu. U srážek s chodci to tak jednoznačné není, ale mezi obecně nejkritičtější místa patří velké komunikace, kde je velký provoz aut i tramvají, např. ulice Koněvova nebo Jana Želivského.

Jak se město dopravní situaci a hlavně bezpečnost chodců chystá zlepšit?

Chce zajistit bezpečnější přístupy na tramvajové zastávky ve vozovkách, přisvětlovat přechody pro chodce, přechody, které jsou na dvouproudých komunikacích zajistit semafory či stažením do jednoho pruhu, aby zastavily vždy oba vozy v obou pruzích, zkrátit dlouhé přechody, místo podchodů nebo nadchodů, které lidé pro velkou bariérovost nevyužívají, chce zajistit bezpečné přecházení i na vozovkách. V neposlední řadě také hodlá postavit více dětských dopravních hřišť a organizovat více besed na dopravní témata ve školách.

Poslechněte si víc.

autor: Ivana Navrátilová
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.