Perštýn místo Národní třídy. Hromadnou dopravu v Praze čeká přejmenování zastávek i posílení spojů
V pražské hromadné dopravě v následujících letech přibudou spoje, nové typy vozů a vzniknou nové tramvajové tratě. Změní se také intervaly spojů a některé zastávky budou přejmenovány. Vyplývá to z koncepce rozvoje MHD v letech 2019 až 2029, kterou ve středu schválili dosluhující pražští radní. Ke zlepšení MHD má přispět i plánovaná stavba trasy metra D a Dvoreckého mostu mezi Smíchovem a Podolím.
Na lince metra B mají být zkráceny intervaly ze 140 na 120 sekund. Na lince C je uvažováno o prodloužení doby, po kterou platí maximální interval dvě minuty, až do 18.00. Vlaky jsou nyní často přeplněny kvůli končící pracovní době v kancelářských komplexech na Pankráci a Budějovické. U trasy C se výhledově uvažuje o zkrácení intervalu ze 115 na 105 sekund.
Praha společně s dopravním podnikem chystá stavbu nové linky metra D z Pankráce do Písnice. V příštím roce začne geologický průzkum. Na linku je vydáno územní rozhodnutí, které ale napadli u soudu dva vlastníci pozemků. Pokud by jej soud zrušil, Praha a dopravní podnik by musely začít přípravu stavby od začátku.
V rámci autobusů MHD by se měl plošně od 9.30 do 14.00 zkrátit interval z 15 na 12 minut. Koncepce rovněž navrhuje zjednodušit jízdní řády, které by se dělily na pracovní dny a víkendy. Nedělní řády by nahradily ty sobotní. Toto opatření je navrženo ke zvážení jako výhledové.
Na polovinu ze současných 30 minut se má zkrátit interval linky 194 a zkracovat se má interval z 15 na 12 minut u autobusu 121. Kvůli výstavbě na Praze 5 autobus 123 změní trasu a ve špičce pojede každých šest minut. Nová výstavba ovlivní pravděpodobně v příštím roce i trasy autobusů v oblasti Letňan a Kbel. Tady bude zkrácen interval a prodloužena linka 182.
Delší autobus na letiště
Proměnit se má vozový park. Dnes jezdí nejčastěji vozy dlouhé 12 a 18 metrů, popřípadě devítimetrové. K nim by přibyly vozy o jiných délkách. Jedním z uvažovaných autobusů je velkokapacitní až 25 metrů dlouhý autobus, který by jezdil na letiště v Ruzyni.
Změny čekají i noční spoje. Navržena je změna trasy tramvaje číslo 99, která by nově jela po trase denní linky 9 a interval by měla místo 30 minut 15. K Nádraží Hostivař, kam nyní jede 99, by jezdila 98. Plánována je nová linka 903 z Palmovky k nádraží v Uhříněvsi.
Tramvajové tratě by měly vést do nových lokalit. Prodloužena bude trať z Divoké Šárky na Dědinu či z Modřan do Libuše. Tramvaje pojedou nově z Barrandova do Slivence a v plánu je také trať z Malovanky na Strahov, z Podbaby do Suchdola a od Vinohradských hřbitovů na Sídliště Malešice.
Nová jména zastávek
Nová smyčka vznikne na Zahradním městě a u zastávky Depo Hostivař. V dokumentu je uvedeno i prodloužení trati ze Spořilova k dnešní zastávce autobusů Choceradská nebo po novém Dvoreckém mostě mezi Prahou 5 a 4.
Přejmenovány mají být asi dvě desítky zastávek tramvají. Změnit by se mohly i názvy stanic metra, kdy například Malostranská by se stala Klárovem či Malou Stranou, stanice Národní třída Perštýnem a Pražského povstání Náměstím hrdinů.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Hesová: Trumpova myšlenka ‚dobrovolně‘ vysídlit Gazu je nebezpečná. Palestinci nemají důvod odcházet
-
Vrtulník měl před srážkou ve Washingtonu vypnutý bezpečnostní systém, aniž by pro to byl závažný důvod
-
Na Ukrajinu letí další evropské stíhačky. Potřeba jsou ale spíše lidé, míní vojenský analytik Lukáš Dyčka
-
Expert: Vysídlení Gazy jde proti Ženevské úmluvě i římskému statutu. OSN může skončit v paralýze