Obnoví se noční zákaz vjezdu do centra města? Praha 1 na něm trvá, na jeho parametrech se dohodne s magistrátem
Praha 1 chce znovu zavést noční zákaz vjezdu do části centra města. V noci na středu o tom rozhodli zastupitelé městské části. Praha 1 zákaz poprvé vydala před necelými třemi týdny. Úředníci magistrátu ho ale po přezkoumání zrušili.
Zastupitelé Prahy 1 se shodli, že noční zákaz vjezdu aut v části centra metropole je potřeba a městská část na něm trvá. Dopravní odbor Prahy 1 teď připraví nové opatření nočního zákazu vjezdu. Současně se na jeho parametrech má vedení městské části dohodnout s magistrátem.
Čtěte také
„Ta komunikace musí probíhat a musí být nalezena shoda. Když magistrát bude mít nějaké podmínky, tak je musíme samozřejmě splnit,“ říká radní Prahy 1 Vojtěch Ryvola z ANO. Tvrdí, že nečekal, že Praha 1 s původním zákazem narazí.
Společné jednání požaduje i primátor Bohuslav Svoboda z ODS. Ten nechal prvotní zákaz vjezdu Prahy 1 koncem listopadu přezkoumat příslušným magistrátním odborem, který ho později zrušil mimo jiné pro nedostatečné odůvodnění.
Praha 1 chce omezit vjezd autům hlavně kvůli hluku v centru města mezi Revoluční a Pařížskou ulicí. V oblasti je řada nočních podniků a objevily se případy, kdy tam například turisté v noci vjeli auty a hlasitou hudbou a hlukem motorů rušili místní.
Vedení městské části proto koncem listopadu nechalo nainstalovat značky zakazující vjezd do oblasti mezi 22. a 6. hodinou.
Související
-
Praha je jednou z nejlepších turistických destinací na rok 2024. Lonely Planet ji řadí na osmé místo
Praha je v žebříčku deseti měst na osmé příčce, první patří keňskému hlavnímu městu Nairobi. Průvodce Prahu označil za „pulzující hlavní město v gotickém hávu“.
-
Pomoc lidem bez domova. Praha spustila zimní humanitární opatření a zajistí stovky lůžek
Pražské Centrum sociálních služeb a další neziskové organizace spouští zimní opatření pro lidi bez domova. Ti budou mít letos k dispozici stovky lůžek v noclehárnách.
-
Prahou v kabině řidiče tramvaje. Je potřeba se naučit předvídat, tramvaj nikam neuhne
Denně najezdí po Praze až sto kilometrů. Pracují přes den, v noci i o svátcích a jejich hlavním úkolem je dovézt cestující včas a v pořádku.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Únosy a vraždy, o kterých se vědělo předem. Detaily případů, kvůli nimž změnil billboardový boss identitu
-
Spojení s komunisty? Hlasování o EU a NATO není náš program, důležitější je ekonomika, tvrdí Maláčová
-
Ztráta zájmu, ekonomický tlak, či dokonce užití vojenské síly. Čtyři scénáře Trumpovy hry o Grónsko
-
Kickl kancléřem? Je extrémní, ale přirovnání k Hitlerovi se neobjevuje, všímá si analytička