Oblastí nároků na odškodnění přibývá, stejně jako společností, které s tím spotřebitelům pomáhají
Trend dnešní doby už je takový, že když si za nějaké služby zaplatíme, pak také chceme, abychom je dostali, jak bylo slíbeno. Když se tak nestane, můžeme žádat odškodnění. Jaké jsou oblasti těchto nároků? Jaký je obvyklý postup pro jejich uplatnění a na co si dát pozor? Nejenom na to jsme se ptali Petra Nováka ze spotřebitelského portálu Vaše nároky.cz.
Týká se to například kompenzací za zrušené či zpožděné lety, za zkažené dovolené, za neoprávněné poplatky realitních kanceláří, za neoprávněná ukončení pracovního poměru, za pracovní úrazy či poškození vozidel na špatně udržovaných komunikacích nebo zranění na neošetřených chodnících nebo zranění v práci.
Co je při uplatnění nároku nejdůležitější?
„Snaha domluvit se mimosoudně. Je to efektivní pro obě strany, protože dojdou k nějakému smírnému řešení. Také to není tak časově dlouhé a finančně nákladné, jako se pouštět do soudního sporu," vysvětluje právní poradce Petr Novák.
Pro úspěšné vyřešení sporu ve prospěch spotřebitele je také důležitá co nejlepší možná fotodokumentace a další písemné nebo svědecké výpovědi k danému problému, v neposlední řadě i rada profesionála z oblasti práva na ochranu spotřebitele.
Poslechněte si podrobnosti.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
![hurvinek.jpg hurvinek.jpg](https://praha.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/4c83e43279b642121b870ce888c62be8.jpg?itok=5JPOJ2vm)
![](https://praha.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/4247ad974925176a3765341e86733918.jpg?itok=ZPQ_6MMg)
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka