Nevyužívaná autobusová linka H1 pro handicapované cestující končí. Nahradí ji mikrobusy na objednání
Na konci letošních letních prázdnin přestane v Praze fungovat zvláštní autobusová linka pro handicapované cestující. Vedení Prahy se rozhodlo její provoz ukončit kvůli malému vytížení, ale i kvůli velkým zpožděním v provozu. Lidé místo toho budou moct využívat speciální mikrobusy na objednání. Ty už v metropoli a okolí Prahy fungují, jejich provoz magistrát teď ještě posílí.
Důvodem, proč autobusová linka s označením H1 končí, je malý zájem. Ten vedl už v roce 2019 ke zkrácení trasy této linky. Podle společnosti ROPID i vedení Prahy sveze autobus přes den víc řidičů než cestujících.
Zájem o polookružní autobusový spoj, který jezdí z Chodova přes Krč k Jedličkovu ústavu, náměstí Republiky a zpět, je minimální. „I z toho důvodu, že je sužována častými kolonami v centru. Její zpoždění dosahuje běžně několik i desítek minut,“ dodává náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib z Pirátů.
Posílení mikrobusů
Handicapovaní cestující o zvláštní spoje ale nepřijdou. Magistrát posílí takzvanou Bezba dopravu menšími spoji. Město pořídí osm nových speciálně upravených aut určených na přepravu především těžce tělesně postižených lidí. Tím doplní flotilu, ve které už 35 takových vozidel je.
Čtěte také
„Jedná se o mikrobusy, které umožňují přepravu osob na vozíku. Jeden uveze až čtyři osoby. Tento systém obsluhuje nejenom hlavní město Prahu, ale i první tarifní pásmo Středočeského kraje,“ vysvětluje Zdeněk Hřib.
Mikrobusy si lidé můžou objednávat telefonicky nebo e-mailem, kontakty jsou uvedeny na webu bezba.cz. To je potřeba kvůli velkému zájmu s předstihem. Podle Hřiba bylo nutné denně až padesát lidí odmítat.
Magistrát předpokládá, že nově mikrobusy odvezou zhruba 350 lidí denně. Některé budou mít od srpna i pevná stanoviště v Praze na Pankráci a na Strahově.
Související
-
V Praze funguje už 700 nových přístřešků u zastávek MHD. Obměna trvala dva roky
Nové černé ocelové přístřešky MHD s bílými nápisy jsou už na sedmi stovkách míst v Praze. Technici dokončili první část obměny, která trvala dva roky.
-
Součástí pražské MHD se stal vodíkový autobus. Dopravní podnik ho nasadil na lince 170
V ulicích Prahy můžete potkat první vodíkový autobus. Dopravní podnik ho bude dva roky testovat, aby zjistil, jak rozšířit možnosti alternativních pohonů.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Děti na zakázku: Číňan si objednal novorozence na Ukrajině. Vyzvedl si ho v Praze, zaplatil miliony
-
Trump nesliboval ochranu svobodného světa. Ale silnější Ameriku, připomíná politický geograf Kofroň
-
Ukrajinci dál ‚fungují‘ i přes velké trauma. Vnitřní odpojení od Ruska je nenávratné, míní Pazderka
-
USA pošlou Ukrajině 90 střel Patriot z izraelských skladů. Netanjahu předem informoval Rusko