Mrázovka s dvouletým zpožděním
Už dva roky měli podle původních plánů řidiči jezdit tunelem Mrázovka v Praze 5. Dočkají se teprve příští měsíc. Podzemní stavba, která spojí část městského okruhu ze Zlíchova a Radlické ulice se Strahovským tunelem, bude otevřena patrně 27. nebo 28. srpna.
S dokončením Mrázovky bude hotova celá jihozápadní část vnitřního obchvatu města. Výstavba zhruba 800 metrů dlouhého tunelu Mrázovka začala před šesti lety, přípravné práce ještě o tři roky dříve. Celkové náklady se vyšplhaly na zhruba sedm miliard korun. Vedení města tvrdí, že tunel ulehčí některým částem Smíchova. Plnou kapacitu obou tunelů však bude možné využít až po výstavbě mimoúrovňové křižovatky u ústí Strahovského tunelu v Praze 6. Tunel Mrázovka je podle mluvčího firmy Metrostav Františka Poláka uvnitř po stavební stránce hotov. K závěru se chýlí také práce na technologických zařízeních. "Zvenku se pracuje na obou portálech, které budou začleněny do kopců," pokračoval Polák. Musí se také vyladit počítačové řízení tunelu a dodělat úpravy mostu mezi tunely nad Plzeňskou ulicí, dodal. Výstavbu Mrázovky provázely spory magistrátu s ekologickými aktivisty, podle nichž smíchovský okruh pouze přivede dopravu do obytných území a na dohled Hradu. Aktivisté se odvolávali ve schvalovacích řízeních, obrátili se i na soud. Vedení města tvrdí, že zejména jejich kroky výstavbu tunelu prodloužily a částečně, v souvislosti s inflací, i prodražily. Původně měl stát kolem asi 4,3 miliardy korun. Aktivisté naopak namítali, že využívali pouze legálních nástrojů. Výstavbu podle nich zdržely složité geologické podmínky a také nález mohutné kanalizační stoky, která se musela opravit. Magistrát už dříve přiznal, že v části tunelu musela být změněna technologie i směr ražby. Také z toho důvodu náklady vzrostly.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Netanjahua by Polsko nezatklo. Mezinárodní zatykač má i tak smysl, shodují se odborníci
-
Ať zhyne, vzkázal Medvěděv senátorce Němcové. Naštval ho falešný výrok o blokádě Leningradu
-
STEM: ANO by ve volbách překonalo hranici 35 procent. Motoristé by do Sněmovny neprošli
-
Muskovi lidé získali přístup do federálního systému plateb. Přinese minimálně větší dohled na finance