Most v Seifertově v plném provozu
Do plného provozu Správa železniční dopravní cesty předala nově zrekonstruovaný železniční most v Seifertově ulici v Praze. Náklady si vyžádaly 703 milionů korun. Novinářům to dnes řekl generální ředitel SŽDC Jan Komárek.
První cestující pojedou po mostě v noci z 11. na 12. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád Českých drah. Tramvajový provoz byl zahájen o tři měsíce dříve a automobilový o dva měsíce dříve, než předpokládal původní harmonogram. Nově vybudovaný most podle Komárka výrazně zlepšil dopravní situaci v dané oblasti. Snížila se hlučnost v centru metropole, zvýšil komfort jízdní dráhy pro vlaky a zlepšil se provoz pod mostem v Seifertově ulici. Tramvaje pod mostem v obou směrech opět jezdí od 1. září, automobilová doprava se sem po 11 měsících vrátila poslední zářijový den. Rekonstrukce mostu začala v říjnu 2001. Stavbaři mimo jiné podstatně rozšířili a současně zvýšili podjezdní výšku ulice na 4,2 metru. Právě zahlubování ulice až o 1,5 metru se stalo nejsložitějším problémem stavby. Bylo nutné přeložit a zahloubit veškeré inženýrské sítě, které se v prostoru stavby nacházely. O existenci mnohých z nich se stavbaři dozvěděli až po otevření výkopu, protože často chyběla jakákoli dokumentace. Nový most je ocelobetonová konstrukce, kterou tvoří 73 ocelových nosníků různé výšky. Stavbaři například vykopali zhruba 28 tisíc kubíků zeminy, spotřebovali kolem 7000 kubíků betonové směsi a použili téměř 50 kilometrů kabelů. Přestavbu vyvolal havarijní stav původního mostu. Šest ocelových konstrukcí z konce 19. století bylo v naprosto nevyhovujícím stavu. Stavbu plně financoval Státní fond dopravní infrastruktury. Na rekonstrukci pracovaly společnosti Stavby silnic a železnic a Skanska ŽS. Příští rok by z fondu dopravy mělo jít na železniční stavby v celé republice kolem 15 miliard korun, což je zhruba stejná částka jako letos. Z toho zhruba deset miliard je určeno na výstavbu a rekonstrukce, zbytek na opravy a údržbu. Pro Prahu je navržena na železniční stavby částka 1,2 miliardy korun.
Do modernizace a rozvoje železniční trati v Praze a okolí by bylo třeba podle ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Pavla Švagra vydat v příštích zhruba 15 letech minimálně 70 miliard korun.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Osobní kouč Hlásek je vinen ze sexuálního nátlaku na své klientky. Soud ho poslal na rok do vězení
-
Firmy chtějí závaznější smlouvy na dodávky pro Dukovany i bez výběrových řízení. KHNP čeká na právníky
-
Americké úřady zakazují vědcům výraz nebinární nebo těhotná osoba. Z webů stahují tisíce studií
-
ONLINE: Severokorejci už nebojují v Kurské oblasti. Podle Kyjeva byli staženi kvůli těžkým ztrátám