Macháček opět Dakar nedokončí, zastavily jej technické problémy
Josef Macháček s navigátorem Martinem Plechatým se stali druhou českou posádkou, která předčasně skončila na Rallye Dakar. Pětinásobného vítěze kategorie čtyřkolek, který aktuálně startuje s buggynou Optimus, zastavila technická porucha v páteční šesté etapě.
„Jako se někomu nepodaří vylézt na Mount Everest, tak mně se asi nepodaří dojet Dakar s buginou,“ uvedl devětapadesátiletý jezdec týmu Barth racing na sociální síti. Před odstoupením, které údajně zavinila porucha převodovky, byl Macháček na průběžném 45. místě.
Macháček nedorazí do cíle Dakaru popáté za sebou, podruhé za volantem buggyny. Poté, co slavnou soutěž v roce 2009 naposledy vyhrál, se mu v Jižní Americe přestalo dařit. Zastavily jej zdravotní problémy, potíže s technikou i spory s organizátory o správnosti konstrukce čtyřkolky.
Nejlepší českou posádkou zůstává tým Martina Kolomého, jemuž patří průběžně šesté místo mezi kamiony. I on si ale v pátek prožil perné chvilky. Dvakrát totiž v průběhu etapy chyboval a po jejím skončení musel do místní nemocnice kvůli zánětu na ušním boltci.
„Ráno jsem pomalu ani nenasadil helmu, takže jsem si musel vytrhnout interkom a měl ho jen mono. Místní odborníci, a že se jich na tu operaci sjelo, mi to vyřízli a můžu jet zase stereo,“ uvedl pilot týmu Tatra Buggyra.
Kolomý obsadil v etapě sedmé místo se ztrátou tří minut na nového lídra průběžného pořadí Hanse Staceyho. V cíli si však uvědomoval, že to mohlo dopadnout mnohem hůře. Dvě chyby jej mrzely.
„První byla, že jsem si dostatečně nenafoukl motor, abych mohl vyjet z jednoho průjezdu ze zatáčky, a vlítli jsme do řečiště. Myslel jsem si, že jdeme na bok. Druhou krizovku jsme měli, když mi Kilda hlásil, že za 200 metrů bude řečiště, a já zvednul hlavu a bylo přímo před námi. Dali jsme takovou ránu jak ve 2011, naštěstí dnešní Tatra je na takové úrovni, že jsme tu a ne ve vrtulníku na cestě do nemocnice jako tenkrát,“ uvedl Kolomý, jenž si tehdy poranil páteř.
Toyota "na boudě"
Další nehodu měl Martin Prokop. V závěru čtvrté etapy převrátil toyotu na střechu, tentokrát skončil na boku. „Na dvoustém kilometru jsem udělal chybu, byl jsem maličko dlouhý na brzdy a na odbočce na most jsem místo toho, abych to pustil rovně a skočil do řeky, tak jsem bojoval a chtěl jsem tu zatáčku vytočit. Bohužel mi spadlo jedno zadní kolo mimo cestu a už se to nedalo zachránit,“ uvedl Prokop.
Posádka se snažila postavit vůz zpátky na kola, ale dlouho se jí to nedařilo. „Byli tam sice dva vojáci a pak jich přišlo víc, ale rukama to nešlo, takže mi bylo jasné, že musím zastavit nějaké auto a poprosit o pomoc, což se naštěstí podařilo relativně rychle. Jedna Toyota z našeho týmu zastavila a pomohla mi zpátky na kola, takže to dopadlo dobře. Ale musím říct, že jsme si to zase docela zkomplikovali. Je vidět, že Dakar začíná být víc a víc těžký,“ uznal český jezdec.
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
A pak přijde kolaps? Jak (ne)fungují protiruské sankce
-
Kdo povede Spolu v Praze a jaké trumfy může vytáhnout hnutí ANO? Sestavování kandidátek hodnotí komentátorka
-
‚Skoro všichni se tu znají.‘ Obyvatelé Spišské Staré Vsi vzpomínají na oběti útoku studenta ve škole
-
Desítky zraněných po nehodě lanovky v lyžařském středisku ve Španělsku. Lidé vypadli ze sedaček