Koupili jste si zájezd od cestovní kanceláře? Pozorně si přečtěte smlouvu
Přes 1100 cestovních kanceláří a agentur u nás v dnešní době nabízejí zájezdy. Ne každá ale jedná s klienty poctivě. Na co si musíme dát největší pozor, nám v pořadu Třináctka Plus poradil Robert Honzík ze spolku Spotřebitel.net.
Nejdůležitější je pořádně pročíst smlouvu a všeobecné obchodní podmínky. Ty najdeme i na internetových stránkách cestovních kanceláří.
Ve smlouvě musí být údaj o ceně, časový rozvrh plateb, označení smluvních stran nebo výše odstupného při případném zrušení zájezdu z obou stran. Důležité je také přesné uvedení času zahájení a skončení všech služeb zahrnutých v cestovní smlouvě.
Sedm dní před odjezdem na dovolenou bychom měli od cestovní kanceláře dostat informaci, kde bude jméno a telefonní číslo delegáta a také čas odjezdu autobusu z letiště na místo ubytování.
Pokud se po návratu z dovolené rozhodneme pro reklamaci zájezdu, musíme to udělat nejpozději do jednoho měsíce. Později už je případná reklamace promlčená.
Poslechněte si celý rozhovor.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
![ze_světa_lesních_samot.jpg ze_světa_lesních_samot.jpg](https://praha.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/30211a0c09767f56cedafa33e6481497.jpg?itok=KWqo-X-T)
![](https://praha.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/1cbf078c2113e4a20ba2b4185c2821e2.jpg?itok=FkhfJLo4)
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.