Konkurence na lince do Liberce se nelíbí
Na první cestu z Prahy do Liberce vyrazilo dnes ráno se společností Hotliner 15 pasažérů. Skončil tak monopol, který dosud na frekventované lince držela společnost ČSAD Liberec.
"Myslím, že na první cestu to byl slušný zájem," řekl dnes ČTK jednatel firmy Hotliner Otakar Horký. Věří, že postupně si jeho společnost klienti najdou a oblíbí. Jízdenky lze objednat přes internet nebo v systému AMS. Hotliner zatím vypravuje na trase z Prahy do Liberce a zpět tři spoje, od 12. prosince, kdy vstoupí v platnost nové jízdní řády, přibude dalších pět. Cestujícím nabízí pohodlnou jízdu luxusním autobusem Mercedes. V ceně jízdenky je občerstvení, časopisy i videoprojekce. To vše za stejnou cenu 78 korun, jako stojí cesta s ČSAD Liberec. "Připadal jsem si jako v letadle, s cestováním s ČSAD se to nedá srovnat, tam ani když máte místenku, se o pohodlí moc mluvit nedá, protože se nad vámi kymácí stojící pasažéři," řekl ČTK jeden z cestujících. Společnost Hotliner už přes rok zajišťuje o víkendech dopravu z Prahy přes Liberec na Frýdlantsko. Dva roky firma žádala o rozšíření spojů i na všední dny, v Libereckém kraji ale neuspěla, protože ten linku zařadil do systému dopravní obslužnosti a konkurenci na ni nechce pustit. "Obrátili jsme se proto na pražský magistrát a tam jsme uspěli," řekl Horký. Podobnou cestu zvolila i společnost Student Agency, která má rovněž zájem jezdit mezi Libercem a Prahou. "Proti rozhodnutí Libereckého kraje jsme se odvolali a zároveň žádáme o licenci v Praze," řekl dnes ČTK ředitel Student Agency Radim Jančura, který věří, že i on licenci získá a provoz zahájí už v prosinci.
S rozhodnutím pražského magistrátu není ale spokojen odbor dopravy Libereckého kraje. "Není možné, aby o dopravě v našem kraji rozhodoval někdo třeba na druhém konci republiky. Chystáme proto podnět k mimoodvolacímu řízení na Ministerstvo dopravy," řekla dnes ČTK vedoucí odboru Stanislešová. Trasu z Liberce do Prahy zařadil Liberecký kraj do systému veřené služby. Podle Jakešové zajišťuje linka obyvatelům Liberce pravidelnou cestu do školy, do práce, k lékaři či soudu a jako taková ze zákona do veřejné služby patří. Přepravu na trase zajišťuje ČSAD Liberec. Ziskem z ní snižuje ztrátu jiných linek. To je také hlavní důvod, proč krajský úřad licence nevydal. Jančura ze Student Agency však věří, že Ministerstvo dopravy konkurenci na ziskové lince neomezí, jinak je připraven se i soudit. Horký z Hotlineru zatím tak radikální není, i on ale věří, že linka už zůstane pro konkurenci otevřená.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Leden v preferencích: ANO kraluje a Starostové mírně rostou, hlavní zprávou je ale přetlak kolem 5 procent
-
Vliv na volby v Německu: AfD a Putin ze sebe profitují, Muskovi jde o hru a dobrodružství, míní politoložka
-
Střet s asteroidem? Extrémně malá šance, uklidňuje expert. V záloze má lidstvo ‚vesmírný kulečník‘
-
Německé problémy jsou migrace a hospodářství. Část veřejnosti proto AfD nevylučuje, hodnotí Lizcová