Dopravní podnik testuje kloubový trolejbus. Svézt se s ním můžete od středy
Tři týdny máte na to, abyste si v Praze vyzkoušeli jízdu novým trolejbusem. Dopravní podnik si půjčil vůz Škoda 27Tr z Plzně, aby ho otestoval v pražském provozu.
Trolejbus bude od středy jezdit tři týdny mezi Palmovkou a Letňany. Potom se vrátí zase do Plzně, kde už funguje dalších sedm takových vozidel. Praha chystá první plnohodnotnou linku s dynamickým dobíjením, kde vozy na necelé polovině délky trati a zejména v kopcovitých úsecích využijí trolej a zbylé úseky pojedou na baterie. Předpokládá se, že Praha pro tuto linku pořídí obdobné kloubové trolejbusy, jaké nyní obohatí plzeňskou síť.
Čím je speciální
Cestující možná ocení, že vozidlo je plně klimatizované. A samozřejmě z provozního hlediska je důležité, že trolejbusy mají baterie, které se nabíjí při jízdě pod trolejí. Po tři čtvrtě hodině dobíjení pak vozidlo ujede ještě 12 kilometrů. To se samozřejmě hodí na úsecích bez trolejí, ale taky při uzavírkách, mimořádných událostech nebo námraze. Životnost trolejbusu je 14 let při najetí 50 tisíc kilometrů ročně.
Jedna linka už jezdí
Praha zavedla trolejbusovou dopravu loni po téměř 50leté přestávce a funguje tu pouze jedna linka. Ta obvykle od 9 do 19 hodin spojuje právě stanice metra Palmovka a Letňany. Trolejbus s číslem 58 tam jezdí obousměrně jednou za hodinu. „Provoz linky číslo 58 dokazuje, že se nám daří technicky i ekonomicky zabezpečovat pravidelnou ekologickou dopravu pro pražské cestující,“ řekl Petr Witowski, generální ředitel a předseda představenstva pražského dopravního podniku.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
OVĚŘOVNA: Podvodníci opět zneužívají zpravodajský web. Lákají na investice do kryptoměn
-
Příběh rodiny izraelského rukojmího Jardena Bibase je srdcervoucí, ale příměří neohrozí, míní Dudinská
-
V roce 1989 jsem si ještě vydělávala mytím nádobí, vzpomínala zesnulá právnička Eliška Wagnerová
-
Celkem sedm obětí si vyžádala havárie letadla ve Filadelfii. Jeden člověk zemřel na zemi v automobilu