Dispečink pražské záchranné služby prošel rekonstrukcí a modernizací technologií. Jak vypadá?
Pražská záchranná služba má nové operační středisko s modernějším a pohodlnějším zázemím. Dispečink se dočkal rekonstrukce po více než pětadvaceti letech a patří k nejmodernějším v republice i v Evropě.
„To je úplně nesrovnatelné oproti tomu dosavadnímu pracovišti. Teď je to výrazně lepší, je to tu prostornější, světlejší, ta práce se dělá výrazně lépe. V takovém klidném, hezkém prostředí,“ chválí si pracovník operačního střediska pražské záchranné služby Prokop Maša.
Nově opravenému operačnímu středisku dominuje zobrazovací stěna, na které je několik televizí, kde dispečeři vidí různé informace, mapu s polohou posádek nebo záběry z městských kamer.
Úpravy zlepšily nejenom pohodlí pracovníků, ale měly také zvýšit efektivitu práce. „Ta režimová zóna se rozšířila, operační stoly jsou dneska polohovatelné. Ty technologie, na kterých je operátor připojený, jsou bezdrátové,“ popisuje ředitel záchranné služby Petr Kolouch.
Více dispečerských míst
Nový dispečink má větší kapacitu, nově tu je místo pro 12 operátorů. Ty ale záchranná služba zatím nemá.
Čtěte také
„Máme vlastní výcvikové středisko a vzhledem k tomu, že jsme za loňský rok odoperovali přes 220 tisíc telefonních hovorů a ta čísla každoročně narůstají, takže ten nábor neustále pokračuje. Těch 12 pracovních míst v kombinaci s tím výcvikem je tak akorát, abychom zase pět let byli na špici,“ doplňuje Kolouch.
Proč jde o jedno z nejmodernějších operačních středisek v Evropě? A kolik modernizace stála? Poslechněte si celou reportáž.
Dispečink pražské záchranky v číslech a zajímavostech:
- na dispečinku slouží ve 12hodinových směnách 7–10 operátorek a operátorů
- v roce 2024 přijal dispečink téměř 226 000 tísňových volání
- zhruba dvě třetiny volání přichází v denní a třetina v noční směně
- lidé volají během dne nejčastěji v pondělí (v průměru 671 volání), naopak nejméně zatížená bývá neděle (591 volání)
- noční směny jsou nejvytíženější z pátku na sobotu a ze soboty na neděli
- nejvíce volání přichází ve všední dny mezi 9. a 11. hodinou
Související
-
Aplikace Záchranka spouští psychosociální modul. Pomůže Pražanům při akutních duševních obtížích
Pražští záchranáři vyjížděli loni k bezmála šesti tisícům případů lidí s psychickými obtížemi. Obyvatelé metropole mají nově možnost žádat o pomoc přes mobilní aplikaci.
-
Pražská záchranná služba má novou výjezdovou stanici. Záchranáři z ní jezdí i pro rodící maminky
Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy otevřela novou výjezdovou základnu v Holešovicích. Až čtyři výjezdové skupiny budou mít své stanoviště v ulici Argentinská.
-
Lidé se bojí, ale nejsou lhostejní a chtějí pomoct, říká ze zkušenosti mluvčí pražské záchranky
Pro letní období jsou typické výjezdy k úrazům na kolech i koloběžkách. „Také pády z koně, to bývá jeden z nejčastějších vzletů leteckých záchranářů,“ uvádí Jana Poštová.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Trendy ohrožující demokracii jsou zatím nezastavitelné. Nejsem velký optimista, říká etik
-
ŽIVĚ: České hokejistky prohrávají s výběrem USA 1:2. Radiožurnál Sport vysílá přímý přenos
-
ONLINE: Putin vyhlásil velikonoční příměří, očekává, že Ukrajina také přeruší boje
-
‚Na hlad nelze zapomenout.‘ Češka zažila hladomor na Ukrajině, nyní její rodina čelí ruské okupaci