Budoucnost Letiště Praha? Stavba paralelní dráhy, rozšíření terminálu i nový park, odpovídá výkonný ředitel leteckého provozu Martin Kučera
„Náš plán na tento rok byl zhruba přes osm a půl milionů odbavených cestujících. Realita bude úspěšnější a směřujeme zhruba přes deset a půl milionů,“ popisuje výkonný ředitel leteckého provozu Letiště Praha Martin Kučera.
Výstavba paralelní dráhy je pro letiště důležitá z několika důvodů, hlavním motivem je podle Martina Kučery zvýšení provozní bezpečnosti.
Čtěte také
„Aktuálně máme dvě dráhy, nicméně ty dráhy se křižují, to znamená, že je nelze využívat nezávisle na sobě. Vždycky se na provoz obou dvou drah dohromady váže mnoho omezení a opatření.“
To by měl paralelní provoz usnadnit, dráhy by od sebe měly být dostatečně vzdálené a na sobě nezávislé. „Postavit dráhu v Evropě není, minimálně z legislativního pohledu, jednoduchý projekt. Proto nás čeká ještě mnoho projednání a stupňů přípravy projektové dokumentace. Náš výhled na fungování dráhy je zhruba v horizontu deseti nebo lehce přes deset let.“
Úpravy terminálu a jeho okolí
Dalším významným prvkem budoucnosti Letiště Praha bude také terminálový rozvoj. „Tím prvním krokem k rozšíření Terminálu 2 je výstava Prstu D a součástí těchto úprav je rozhodně nutná úprava veřejného prostoru před terminály a také myšlenka zřízení jakéhosi parku,“ přibližuje Martin Kučera.
Čtěte také
Za tento rok odhaduje Letiště Praha počet odbavených cestujících přes 10 milionů, což přesahuje i původní hodně optimistické plány. Aktuální zimní letová sezona přináší i několik novinek.
„Přímé spojení do Ománu, destinace Maskat a Salála a možnost krásné zimní dovolené v teplých krajích. Pak můžu zmínit návrat společnosti Wizz Air na letiště Londýn Luton, případně Bukurešť. Dále také návrat spoje společnosti Ryanair do Jordánska letiště Ammán.“
Na jaká další přímá spojení se můžeme těšit? Obyvatelé přilehlých oblastí se proti výstavbě paralelní dráhy bouří, co bude kompenzací? Letiště Praha stále shání zaměstnance, na které pozice? Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Na letiště vlakem, modernizace trati Praha-Kladno by měla být hotová v roce 2029
Správa železnic udělala další dva významné kroky v modernizaci trati z Prahy do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla.
-
Přistání muselo vyjít, jinak bych šel domů kanálem, vzpomíná na přílet Airbusu A380 pilot David Hecl
Jako první český pilot přistál v Praze s největším dopravním letadlem A380. Učí mladé piloty létat a vydal knihu Mluví k vám kapitán. Hostem Lenky Vahalové byl David Hecl.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka