Asfalt v pražském tunelu Mrázovka brousí speciální auto. Zlepšuje protismykové vlastnosti silnice

18. srpen 2016

Praha nově používá jedenáctimetrové nákladní auto na údržbu silnic. Vpředu má čtvercovou hlavu, která umí pod vysokým tlakem bezprašně zbrousit asfalt. Tím se zlepšují protismykové vlastnosti silnice. Pražské služby poprvé zkoušejí oranžové vozidlo v téměř 1300 metrů dlouhém tunelu Mrázovka na Smíchově. V noci je proto tunel pro řidiče uzavřený.

„Auto odebírá slabou vrstvu asfaltu, což zlepší protismykové vlastnosti silnice. Hlava má přes sto trysek, které rotují a odebírají asfalt,“ vysvětluje řidič speciálního auta Jan Šimánek.

„Část vozovky, která nebyla opracována naším strojem, je na omak velmi hladká. Opracovaná vozovka je hrubší, tmavší,“ ukazuje František Hodan, vedoucí výroby Pražských služeb.

Pořizovací náklady na speciální automobil byly podle Hodana okolo 20 milionů korun. Auto dokáže za šest hodin vyčistit asfalt o rozloze poloviny fotbalového hřiště.

Tunel Mrázovka funguje již 12 let. Ve všední den jím projede průměrně 68 tisíc řidičů.

Kvůli broušení asfaltu bude uzavřen každou noc od 23 hodin do 5 hodin ráno, a to až do 27. srpna.

autor: fir
Spustit audio